O autopromocji słów kilka…

20m2-lukaszaSłowo na dziś: LANS.
Lans jest to technika marketingowa, mająca na celu ukazanie szerszej publice naszej nieprzeciętnej zajebistości, co prowadzi w sposób oczywisty do kariery gwiazdy podwórka lub ikony popkultury (w zależności od natężenia i zasięgu lansu). Lansować można się w sposób wyszukany, z polotem, wyobraźnią i determinacją. Można, nie znaczy trzeba i raczej się z takich przestarzałych narzędzi jak polot i wyobraźnia (a także: intelekt, styl i klasa) nie korzysta. Rządzi natomiast wiocha i przytup. Biorąc pod uwagę stopień zaawansowania i kierunek lansu można podzielić go na następujące kategorie:
1.Lans basic zw.wiejskim polegający z grubsza na tym, że robimy sobie słit focie z dziubkiem i wrzucamy je na fejsa w ilości circa about tysiąc. W tle może błyszczeć mega fura lub/i superprzystojniak, który niekoniecznie wie, kim jesteśmy, ale zdjęcie sugeruje, że mój ci on.
2. Lans basic w wersji video: w trybie przyspieszonym stajemy się profesjonalistami w jakiejś dziedzinie, np. suszeniu włosów, gotowaniu budyniu, czyszczeniu zębów bananem itp., nagrywany na kamerce tutorial i wrzucamy na YouTube. Po nakręceniu trzeciego filmiku mówimy o sobie jako producencie telewizji internetowej. Oszczeżenie: niektóre tutoriale zawierają sceny krew w żyłach mrożące. Ostatnio widziałam filmik instruktażowy pt: Jak zrobić fryzurę w stylu Beyonce czy jakoś tak. Włosy instruktorki zostały na rozgrzanej lokówce. Mina dziewoi bezcenna!
3. Lans średnio-zaawansowany, który wymaga trochę większego wysiłku niż strzelanie sobie foty, to np. zostanie hipsterem czyli człowiekiem nad-oryginalnym. Zwyczajna oryginalność tu nie wystarcza, bo jest za mało oryginalna. Hasło przewodnie: wszystkiemu, co modne mówimy nie! Podstawą egzystencji hipstera jest jego ubiór, koniecznie w stylu wintejdż: najlepiej odzienie z darów dla powodzian lub zdarte z bezdomnego. W życiu codziennym hipster jest sfrustrowany ciągłym śledzeniem, co aktualnie się robi/nosi/je/słucha/ogląda, aby robić dokładnie na odwrót dla zachowania swej wyjątkowej tożsamości. Hipster nienawidzi twierdzenia, że hipsterstwo jest w modzie.
4. Lans w wersji hardcore wymienię z nazwiska: Kardashian, Orzechowska, Rutowicz i pozwolę sobie nie komentować.

Wielki lans wymaga wielkiego wysiłku, ale nagroda też jest wielka: jesteśmy sławni, czyli stajemy się ryjami, czyli2 paparazzi nas fotografują. Bycie ryjem to marzenie każdego lansera. Ekstaza po prostu. A to, co następuje potem to już wiśniówka na torcie: czerwony dywan, ścianka, wywiady, telewizja, eventy, właśni hejterzy. Grubo!
Ale, ale… nie sądziłam, że to możliwe, lecz czasami w tym szaleństwie jest metoda. Weźmy takiego Łukasza w jego 20 metrowej kawalerce, który sobie postanowił, że będzie gwiazdą tefał i tego planu konsekwentnie się trzyma. Wywiesił nawet swoje kilkumetrowe cv przed jedną ze stacji telewizyjnych, żeby się unaocznić. A teraz zaprasza do swojej kawalerki rożnych sławnych ludzi na krótkie wywiady, wcale niegłupie, które następnie umieszcza na youtubie. Na początku podchodziłam sceptycznie do projektu bo zaproszonymi gośćmi byli: Tomek Jacyków, Natalia Lesz czy Gosia Andrzejewicz a więc gwiazdy formatu pudelkowego z ewidentnym parciem na szkło. Ale potem było coraz fajniej: Najsztub, Stuhr, Senyszyn, Janda i wielu innych, których warto posłuchać i pooglądać. Latorośl telewizyjna się rozwija, dostaje nagrody i zaproszenia do reel tv, np. na kozetkę do Kuby „króla tvn-u” Wojewódzkiego. Mistrzu w czasie spotkania był chyba akurat w dobrym humorze i swojego gościa walcem nie rozjechał, co się przecie często zdarza, ale program ten pokazał mimo wszystko, że Łukaszowi do bycia osobowością telewizyjną jeszcze sporo brakuje. W każdym razie, ja Łukaszowi życzę powodzenia, bo początki ma chłop całkiem obiecujące…..

YouTube dnia: Krystyna Janda w 20 m Łukasza
Portal dnia: pudelek.pl
Cytat dnia: „Nawet gdy się nie lansujesz, to się lansujesz, bo się lansujesz, że się nie lansujesz.”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s