Printemps, printemps…

girl on the swing przycW kalendarzu napisali, że 21 marca kończy się zima, w związku z tym przywdziałam gumowce i poszłam w miasto dokonać odbioru technicznego wiosny. Aby odbiór był prawomocny, zabrałam ze sobą Towarzystwo (w ilości sztuk: jedna) w charakterze świadka. Wraz z Towarzystwem nastawiliśmy się na:
– kwilenie skowronków,
– przelatujące znienacka boćki,
– nieśmiało rozkwitające pąki,
– temperatura plus dwadzieścia,
– lekki zefirek o zapachu bzu,
– inne obiektywne objawy wiosny.
Niestety! Żaden z wymienionych nie nastąpił. Ja i Towarzystwo, lekko zdegustowani obsuwą w planningu,  postanowiliśmy w ten piękny, pizgajacy dzień rozeznać się, co w Paryżu piszczy. W trakcie godzinnego spaceru wzięliśmy udział w dwóch koncertach i jednej demonstracji. Koncerty odbyły się na Chatelet – stacji metra, pod względem muzycznym nieocenionej. Najpierw był gościu z gitarą elektryczną a potem wielka orkiestra symfoniczna. Wielka zagrała Canon Pachelbela i czas normalnie stanął w miejscu. I wiekszość ludzi też (tylko jakieś niewrażliwe na muzykę łajzy popędziły do swoich pociągów). Oj jak oni piknie grali! Nastawieni pozytywnie do świata postanowiliśmy natychmiast o coś zawalczyć, w związku z czym dołączyliśmy do pierwszej napotkanej demonstracji. Moja aktywna walka z bezlistosną polityką wielkich koncernów, żerujących na biednych robotnikach z Bangladeszu (którzy zarabiają pól centa dniówki) zakończyła się po dwóch minutach. Wtedy właśnie uświadomiłam sobie fakt, że trzymam w ręku reklamowkę Gapa, ze świeżo zakupioną koszulką wyprodukowaną w Bangladeszu. Poszłam więc czemprędzej stamtąd. A propos Gapa: mam info dla zainteresowanych, że przemeblowali Gapa na Rivoli – dziewczynki są teraz na parterze, chłopcy na piętrze. No i właśnie na gapowym parterze odnalazłam wiosnę! Dizajnerzy się postarali i kolekcja wiosenna jest we wszystkich kolorach tęczy w ślicznych, oczojebnych odcieniach. Na koszulkach pełno kwiatów a na upartego i coś na kształt boćka można znaleźć. Sezon wiosenny uważam więc za otwarty!

PS.
Jak podają wiarygodne źródła (Rejdio Parents Fm), w Polsce z okazji wiosny nawalilo 20 cm śniegu. I pizga

Piosenka na dziś:  Johann Pachelbel „Canon in D”

Cytat na dziś: Lech Konopiński „Popatrz jak nam wiosna ubiera przyrodę i rozbiera panny, a zwłaszcza te młode.”

Skomentuj

