Znalezione w szafie…

Tak sobie siedzę i myślę, że pisanie pamiętników to jest bardzo przyjemna i pożyteczna sytuacja. Po pierwsze: jako człowiek uzależniony od gramatyki i ortografii, pisząc jestem na haju. Po drugie: cały chaos, który mam w głowie jestem zmuszona poukładać w zdania posiadające sens; a jeśli nie sens, to chociaż podmiot i orzeczenie. To pomaga się ogarnąć. Po trzecie: czytanie własnych zapisków może być ciekawym doświadczeniem, ponieważ pozwala spojrzeć z dystansu na przeszłość i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Nie dalej jak wczoraj, wygrzebałam z otchłani mój pamiętnik sprzed kilku lat. Wywnioskowałam z niego, że mój ówczesny nastrój do najlepszych nie należał, krótko mówiąc: pomroczność mroczna i ból egzystencjalny. Postanowiłam się wtedy ratować robiąc ćwiczenie, które miało mnie postawić do pionu i naprawić moją fatalną postawę życiową. Polegało ono na napisaniu listy najważniejszych marzeń/celów życiowych, którą miałam powiesić na lodówce, codziennie czytać, głęboko uwierzyć we własną moc sprawczą a następnie przystąpić do działania. Ponieważ ja lubię robić rzeczy na swój własny sposób, marzenia zapisałam, uznałam je za niemożliwe do zrealizowania, po czym natychmiast o nich zapomniałam. Wczoraj zdmuchnęłam kurz z listy, przeczytałam ją sobie jeszcze raz i byłam wstrząśnięta. Zgadnijcie, ile z moich niemożliwych marzeń się spełniło? A no wszystkie. A w zasadzie nie „się spełniło” tylko „ja żem to zrobiła”. Zupełnie niechcący i nie wiadomo kiedy. Normalnie jestem Bogiem i mogę wszystko! I właśnie takich rzeczy można się o sobie dowiedzieć, szperając w szafach i czytając stare pamiętniki. No dobra, to ja lecę pisać nową listę:-).  Ciao!

Piosenka na dziś: Chris Rea „Josephine”

Książka na dziś: Gregory David Roberts „Shantaram”

Cytat na dziś: Władysław Grzeszczyk „Planowanie tym różni się od marzenia, czym marsz od tańca.”

Jedna uwaga do wpisu “Znalezione w szafie…

Skomentuj

