Koń by się uśmiał!

Mój ulubiony stan emocjonalny objawia się na twarzy -„przedłużeniem gęby i uformowaniem się podłużnego dołku na jagodach, przy czym powietrze prędko wychodzi z płuc”. Stan ten „rodzi się z przyjemności wrażeń lub szyderczego usposobienia” (jak mówi XIX-wieczna encyklopedia) i w nowoczesnym polskim zwany jest śmiechem. Ze sposobności do „przedłużania gęby” korzystam z pasją i namietnością, szukając inspiracji np. w komediach. Niestety! Coś się chyba scenarzystom uszkodziło, bo kręcą
komedie programowo nieśmieszne. Siedzimy ostatnio z ludźmi, których lubię (rodzinka), sącząc napój, który lubię (piwko) i bardzo, ale to bardzo chcemy się pośmiać. Oglądamy więc „komedię” , w dodatku polską, i zaliczamy JEDEN wybuch śmiechu, spowodowany bardziej leszkiem jasnympełnym niż treścią filmu. Nad jakością poczucia humoru w tzw. komediach, pochylają się zdezorientowani krytycy filmowi, rozpętując afery typu KacWawa-Gate, dzięki której wprowadzamy jak Amerykany – polskie Złote Maliny. Poziomu kina to na pewno nie podniesie, poziom hejterstwa zaś będziemy mieli najwyższy w Europie. Hurra.
W trakcie pracy nad referatem na temat szalonych krów, dowiedziałam się, że istnieje choroba, w wyniku której można, całkiem dosłownie, umrzeć ze śmiechu. W slangu dziennikarskim choroba ta nazywa się „śmiejąca się śmierć”. Z braku innych bodźców śmiechotwórczych, wizja umierania ze śmiechu rozbawila mnie do łez. Następnie się opamietałam i przystąpiłam do refleksji nad niskim stanem mojej moralności, co mi doszczętnie zrujnowało humor. Zwracam się więc o pomoc do Narodu: czy Naród widział ostatnio coś śmiesznego?… bo już tracę nadzieję:-(.

Książka na dziś: Janusz Głowacki „Z głowy”
Film na dziś: na pewno nie-komedia, bo aż się boję….
Cytat na dziś: Molier „Jeśli potrafisz śmiać się z siebie – to najlepszy dowód, że masz poczucie humoru.”

Skomentuj

