Coś nowego!

Jakiś czas temu, postanowiłam poszerzyć wachlarz moich umiejętności i nauczyć się czegoś spektakularnie nowego. Wahałam się długo pomiędzy chińskim, aromatoterapią, wróżbiarstwem, masażem erotycznym, ikebaną oraz kowalstwem; jednak wszystkie te zajęcia wydawały mi się nudne i zbyt „bezpieczne”. A mnie do życia potrzebna jest przygoda! sensacja! ekscytacja! W związku z tym, zapisałam się na kurs bibliotekarki. Hurra!
Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że do układania książek na półkach potrzebna jest: rozszerzona wiedza o technikach drukarskich, szczegółowa historia piśmiennictwa od czasów prehistorycznych począwszy, znajomość prawa, studia z dziennikarstwa i politologii, a wszystko to z naciskiem na tzw. „culture général” (czyli „wiem o wszystkim co się dzieje i mam opinię na każdy temat”). Przecie z takim przygotowaniem to można zostać prezydentem! Na domiar złego, kurs jest w języku (ciągle mi) obcym i zawiera rożne trudne wyrazy, np. inwestytura (!?) albo rektyfikacja (!!??) albo inkunabuł (!!!?????). Tłumaczę więc najpierw z francuskiego na polski, a potem z polskiego na polski, co wyjaśnia nieco żółwie tempo mojej nauki. Ostatnio pobiłam rekord: referat o szalonych krowach pisałam dwa miesiące (rozmiar referatu: 2 strony). Za to dowiedziałam sie kilka ciekawych rzeczy. Ale o tym następnym razem:-)

Piosenka na dziś: Clint Mansell „Lux Aeterna” ( z filmu „Requiem dla snu”)
Książka na dziś: Michel Houellebecq „Mapa i terytorium”
Danie na dziś: spaghetti z szynką parmeńską i brokułami w sosie serowym (sama żem uczyniła, ale miało to jakiś zylion kalorii niestety)
Cytat na dziś: Raquel Weisz w filmie „Mumia” – „I am a librarian!”

Skomentuj

