Do you cook?

Być dobrą kucharką nie jest łatwo. Trzeba mieć wyczucie smaku (żeby dodać odpowiednich przypraw) i czasu (co by nie przypalić) oraz być trochę kreatywnym (żeby danie było oryginalne). Ja startuję w konkursie pt: Najbardziej Beznadziejna Kucharka Miesiąca, więc powyższe cechy są mi absolutnie obce. Zaraz, zaraz…. w zasadzie, kreatywności odmówić sobie nie mogę, bo czasami coś tak spektakularnie spieprzę, że się z tego robi małe dzieło sztuki (choć ciągle w kategorii „nie do zjedzenia”). Na przykład ostatnio niemało wysiłku włożyłam w stworzenie kurczaka w sosie kokosowym o smaku mydła. Taaa, kurczak był bardzo ładny i nad wyraz mało zjadliwy, musiałam więc go zreaktywować śmietaną, a sos kokosowy wyruszył na zwiedzanie kanalizacji.
Innym razem, postanowiłam złapać na kłamstwie oszukańcze koncerny przyprawowe i przetestować, ile jest ostrej papryki w ostrej papryce. Było dużo. Śmiem twierdzić, że nawet 200 procent cukru w cuk… przepraszam… papryki w papryce. W związku z tym, po dodaniu do sosu pomidorowego połowy opakowania wyżej wymienionej papryczki i natychmiastowym skosztowaniu potrawy, zeszłam śmiertelnie na jakieś 5 minut (więc dobrze jeśli w trakcie gotowania są dwie osoby w domu: jedna próbuje, droga cuci probanta:-)). Skoro piszę te słowa, oznacza, że cucenie się powiodło, jednak postanowiłam na chwilę wyluzować i robić rzeczy sprawdzone i nietrudne, czyli na przykład Mielone:-)).
Pozdrawiam wszystkich gotujących:-))

Piosenka na dziś: Katie Melua „The Closest thing to crazy”
Książka na dziś: Dan Brown „Zaginiony symbol” (na szczęście nie ma tam ani jednego słowa o gotowaniu),
Cytat na dziś: Konfucjusz „Kto lubi jeść dobrze, może z głodu umrzeć”

Skomentuj

