Bloody cinema.

Z okazji wakacji można oddawać się różnym przyjemnym rzeczom np. oglądaniu filmów, co też uczyniłam. Na pierwszy rzut poszła historia o baaaaardzo dzielnych rycerzach i ich bohaterskiej walce ze złym królem Janem, czyli „Ironclad”. Nie wzięłam pod uwagę, że współczesny widz jest żądny krwi, więc szczegółowe i długie sceny obcinania rożnych części ciała stanowiły główną atrakcję i kompletnie przesłoniły fabułę. Wątek romantyczny nie był w stanie mnie wzruszyć (co przy moim poziomie egzaltacji wydaje się nieprawdopodobne!), po prostu zalała mnie krew – z ekranu. A miało być tak pięknie:-(.
Ciągle pełna nadzieji na trochę dobrego kina, sięgnęłam po Mistrza czyli Tarantino. Wiem, wiem, u niego też się czasami krew leje, ale tak jakoś komiksowo i nieprawdziwie, więc nie będzie bolało – tak sobie pomyślałam. Niestety! Zaczęłam „Reservoir dogs” w którym gościowi obcięto ucho i chyba podpalono (za dużo nie widziałam, bo miałam zasłonięte oczy). Koszmarek. Zdegustowana postanowiłam się przerzucić na polską telewizję wakacyjną czyli powtórkową i wpadłam na „Czarne chmury”- serial, który, jako dziecko, oglądałam z wypiekami na twarzy i gorączką. I oto proszę, jest akcja: jeden pan drugiemu panu wywinął szabelką, od czego pierwszy pan w teatralnym geście upadł, po czym ewidentnie nastąpił zgon. W scenie nie spada ani jedna kropla krwi (o odpadających kończynach nie wspominając), co wywołało u mnie salwy śmiechu: buhahaha, ale oni wtedy te filmy kręcili! Zupełnie nierealistycznie!
I to był właśnie przykład na to, jak mnie zmanipulowała współczesna kinematografia:-(.

Piosenka na dziś: Stealers Wheel „Stuck in the middle with you”
Książka na dziś: Janusz Leon Wiśniewski „Łóżko”
Cytat na dziś: Alfred Hitchcock „Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie ma nieprzerwanie rosnąć”.

Skomentuj

