Europejka.

Skończyłam ostatnio „Europejkę” Gretkowskiej i całkiem dobrze mi się ją czytało, ale:
Po pierwsze primo autorka dziwi się, że z niewiadomych powodów uważa się ją w Polsce za skandalistkę, niemniej jednak opinia ta musi się jej podobać, bo przez pól książki przypomina o niej czytelnikowi.
Po drugie primo w „Europejce” Gretkowska jest narzekalska i nic jej sie nie podoba, co czasami robi się trochę nudne.
Więcej zastrzeżeń nie mam, bo Gretkowska inteligentną babą jest i ma bardzo „ciekawe” słownictwo:-)).
Odkryłam natomiast, że w Polsce możliwa jest taka cenzura, że ta z czasów komuny to pikuś. Otóż Obywatelka-Europejka Manuela G. napisała artykuł, w którym w nieprzychylny sposób mówi o pewnych politykach. Strona z artykułem została wycięta nożyczkami(!) z każdego egzemplarza czasopisma. Wolność słowa… tia…

Piosenka na dziś: Carlos Santana „Samba Pa Ti”
Książka na dziś: Manuela Gretkowska „Europejka”
Cytat na dziś: Lech Wałęsa „Jestem za, a nawet przeciw”.

Skomentuj

