Who, the fuck, is Tom Ąks??

Jedno z moich ulubionych zajęć to słuchanie Francuzów mówiących po angielsku:-). Po prostu poezja! Angielski w połaczeniu z francuską intonacją był początkowo dla mnie równie zrozumiały co mandaryński. Lata świetlne zajęło mi odgadnięcie kim jest tajemnicza postać o wdzięcznym imieniu Tom Ąks. Człowiek ten wydawał się być znany wszystkim oprócz mnie. Wszystko stało się jasne, gdy usłyszałam rozmowę o filmie, w którym gra Tom Hanks zwany Ąksem:). Francuzi naszych też nie oszczędzają:-). Pewne zdziwienie budziła nawet moja ignorancja w kwestiach polityczno-kulturalnych mojego własnego kraju. Nie znałam tak ważnych dlań postaci jak Lesz Waleza (z długim akcentem na drugie „a”) czy Ęndrju Ważda. No, rzeczywiście – nie znałam, a w każdym razie w pierwszej acz bardzo długiej chwili. Kolejną perełką jest Esroł czyli Heatrow, łuzłu czyli who’s who czy it oznaczający hit. Sprawiedliwie muszę dodać, że słuchanie osobnika niefrancuskojęzycznego mówiącego po francusku musi być równie śmieszne dla Francuza: taki na przykład Amerykanin pytający o Czamp elajzes:)
O rewułar!

Piosenka na dziś: Kate Bush „Running up that hill” (uwielbiam od zawsze)
Książka na dziś: Jonathan Caroll „Poza ciszą”
Cytat na dziś: Stanisław Jerzy Lec „Nawet w jego milczeniu były błędy językowe”.

Skomentuj

