You can change.

W ostatnim „Zwierciadle” czytałam wywiad z Katarzyną Grocholą, w którym przyznaje się ona do zbytniej naiwności i ufności, które to cechy wiecznie wpędzają ją w kłopoty. W związku z tym, mniej wiecej dwa razy do roku postanawia diametralnie się zmienić. Skąd ja to znam?!🙂 – mówię tu o permanentnym postanowieniu zmiany, a nie o naiwności, chociaż i ta nie jest mi obca🙂. Postanowienie o zmianie jest sytuacją niebywale ekscytującą! Od tej pory będę lepsza, milsza, punktualniejsza, bardziej systematyczna i w ogóle fajniejsza! Wszystko zaczyna się od nowa a życie jest piękne. Tak jest pierwszego dnia. I drugiego. Przy dużej motywacji stan upojenia trwa do końca tygodnia (przynajmniej u mnie). Ale zmienić w sobie swoje nawyki czy przyzwyczajenia to jest naprawdę ciężka praca. I mówiąc poważnie, trudno osiąga się wyniki. Nie mniej jednak, w moim odczuciu każdy przejaw chęci zmiany jest absolutnie pozytywny, bo świadczy o naszej refleksji nad samym sobą. Wiec nawet jeżeli nam się nie udaje, warto próbować. Katarzyna Grochola twierdzi, że tym razem będzie inaczej niż zawsze i uda jej się zmienić to, czego w sobie nie lubi. Gratuluję wiary w siebie i trzymam kciuki:-)

Piosenka dnia: Tracy Chapman „Change”.
Książka dnia: Jonathan Caroll „Poza ciszą”.
Cytat dnia: Aldous Huxley „Chciałem zmienić świat. Doszedłem jednak do wniosku, że mogę jedynie zmieniać samego siebie.”

Skomentuj

